IBDM

03-302 Warszawa
ul. Instytutowa 1
tel. +48 22 698 06 06
fax +48 22 814 50 28

select language:

ekonomika

Konferencja "Stalowe czy betonowe drogowe obiekty mostowe" podczas Targów Autostrada – Polska PDF Drukuj

3 czerwca 2016

Instytut Badawczy Dróg i Mostów wraz z Polską Izbą Konstrukcji Stalowych, organizując tę konferencję, podjęły się próby odpowiedzi na pytanie, kiedy korzystniejsze jest wybudowanie stalowego, a kiedy betonowego drogowego obiektu mostowego. Jednym ze znaczących kryteriów jest rozmiar przeprawy. Dlatego zaprezentowane zostały mosty stalowe i betonowe o małej i dużej rozpiętości przęsła.


Porównania obiektów stalowych z betonowymi podjął się prof. nzw. dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski z Politechniki Gdańskiej. Następnie specyfikę stalowych i betonowych obiektów mostowych o znacznej rozpiętości przęsła przeanalizowali: mgr inż. Jerzy Bąk z firmy Pomost Warszawa sp. z o.o oraz prof. dr hab. inż. Jan Biliszczuk reprezentujący Politechnikę Wrocławską.

O projektowaniu i realizacji małych i średnich obiektów mostowych o rozpiętości przęsła do 50 m mówił mgr inż. Witold Kosecki z Europrojektu Gdańsk S.A. Natomiast temat betonowe obiektów mostowych o rozpiętości przęsła do 50 m omówił
- mgr inż. Krzysztof Nagórko z warszawskiego Transprojektu.

Na zakończenie - stalowe i betonowe kładki dla pieszych – omówił prof. nzw. dr hab. inż. Tomasz Siwowski z Politechniki Rzeszowskiej.

Pierwszą część konferencji moderował Bartłomiej Baudler z PIKS-u, zaś drugą część i dyskusję poprowadził prof. Janusz Rymsza, IBDiM.

Konferencję otworzyli i końcowe wnioski sformułowali: Karol Heidrich, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Konstrukcji Stalowych oraz prof. Leszek Rafalski, Dyrektor Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Brzmi ona następująco: typ konstrukcji powinien być wybrany indywidualnie dla każdego przypadku.

Gościem wydarzenia był wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.



 

kliknij na zdjęcie aby powiększyć

Zdjęcia - Edyta Kaniuk i Krzysztof Włodarczyk