IBDM

03-302 Warszawa
ul. Instytutowa 1
tel. +48 22 390 01 07
fax +48 22 814 50 28

select language:

ekonomika

Innowacyjna nawierzchnia torowiska tramwajowo-autobusowego PDF Drukuj

 

Innowacyjna nawierzchnia torowiska tramwajowo-autobusowego

Akronim: INTTA


 

Celem projektu INTTA jest opracowanie nowatorskiej nawierzchni przeznaczonej do ruchu autobusów i tramwajów. Obecnie stosowane rozwiązania cechuje brak spójności i kompletności, co notorycznie prowadzi do niesatysfakcjonującej trwałości i konieczności przedwczesnych remontów infrastruktury. Stosowane dotąd wyroby lub zestawy, rzadko stanowiące elementy systemu od jednego producenta, nie zapewniają spodziewanej trwałości z uwagi na występowanie:

• przedwczesnej degradacji oraz odspojenia materiałów mocujących szynę,

• brak zapewnienia odpowiednich właściwości użytkowych (odpowiedni poziom tłumienia drgań, trwałość tłumienia drgań),

• powierzchniowe i krawędziowe uszkodzenia nawierzchni, także w miejscach połączenia różnych rodzajów nawierzchni.

 

Opracowane rozwiązanie ma być produktem oferowanym przez Przedsiębiorcę w formie pełnego, kompletnego zestawu wyrobów, których zastosowanie będzie miało przewagę nad innymi rozwiązaniami polegającą na pełnej kompatybilności materiałów zapewniającej długoletnią trwałość oraz dodatkowo adresujących aspekty środowiskowe. Opracowane kompleksowo rozwiązanie konstrukcyjne wraz z technologią wykonania robót budowlanych poprawi jakość i żywotność wspólnych nawierzchni torowisk tramwajowo-autobusowych. Zastosowane rozwiązania konstrukcyjne, technologiczne i materiałowe pozwolą na:

• skrócenie czasu budowy i remontów torowisk szynowych (redukcja zanieczyszczeń oraz utrudnień ruchowych),

• zmniejszenie ilości remontów, zastosowanie najnowszych rozwiązań materiałowych – optymalizacja konstrukcji pod względem mechanicznym i geometrycznym,

• zastosowanie materiałów z recyklingu,

• zmniejszenie emisji drgań, hałasu oraz prądów błądzących sieci trakcyjnej.

 

Dofinansowanie projektu z UE: 3 642 838,71 PLN

 

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (umowa nr UDA-RPSL.01.02.00-24-0499/19-00).

 

Projekt INTTA realizowany jest przez konsorcjum firm:

TINES RAIL SA, Politechniki Warszawskiej, Wydziału Inżynierii Lądowej oraz Instytutu Badawczego Dróg i Mostów.

 

Kontakt: dr inż. Maciej Maliszewski, tel. (22) 39 00 402, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.