Zapraszamy do odwiedzenia Instytutu Badawczego Dróg i Mostów podczas DOFE 2024
10 maja 2024

  • Zwiedzanie mobilnego laboratorium diagnostyki nawierzchni

TSDInstytut Badawczy Dróg i Mostów specjalizuje się w nowoczesnej diagnostyce dróg. Eksperci IBDiM diagnozują drogi nie tylko w Polsce, ale cenieni są także poza granicami kraju.

IBDiM jest w posiadaniu aparatury najnowszej generacji, umożliwiającej wykonanie wszystkich badań, dzięki którym możliwe jest dokonanie precyzyjnej oceny stanu technicznego dróg. Wszystkie pomiary dokonywane są z wykorzystaniem pojazdów pomiarowych poruszających się z taką prędkością, jak inne pojazdy na drodze i tym samym nie powodujących zakłóceń w ruchu drogowym.

Ugięciomierz laserowy TSD (Traffic Speed Deflectometer) to zaawansowane technologicznie urządzenie do zbierania informacji o stanie nośności nawierzchni. Stworzone zostało z myślą o wykonywaniu pomiarów ugięć na sieciach drogowych. Szczególną zaletą tego urządzenia jest efektywność działania, pozwalająca precyzyjnie i szybko zidentyfikować miejsca o obniżonej trwałości konstrukcji drogowej - w zarządzaniu siecią drogową rzecz niezbędna i podstawowa. Jakość uzyskiwanych danych i nowe rozwiązania techniczne sprawiają, że użytkowany przez Instytut ugięciomierz TSD jest unikatowym urządzeniem nie tylko w skali kraju, ale także w Europie i na świecie.

Godziny zwiedzania : 10.00, 11.00, 12.00, 13.00
Grupa osób /przewidziane max. 4 grupy/ - max 20 osób
Uwaga! Liczba miejsc jest ograniczona, prosimy o rezerwację konkretnej godziny zwiedzania.

Chętnych do wzięcia udziału w wydarzeniu prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • Zwiedzanie laboratorium Zakładu Korozji i Chemii

Laboratorium Zakładu Korozji i ChemiiZakład Korozji i Chemii prowadzi badania materiałów antykorozyjnych, izolacyjnych i naprawczych obiektów inżynierskich, inżynieryjnych oraz stosowanych w innych obszarach działalności przemysłowych wykonanych ze stali, innych metali oraz betonu.
W akredytowanym laboratorium są wykonywane badania przyspieszone badania korozyjne w komorach, badania mechaniczne, zaawansowane badania instrumentalne, do których należą badania niewidzialnych gołym okiem zniszczeń podpowłokowych metodą spektroskopii impedancyjnej.

W ramach Inicjatywy CORNET realizowane są projekty związane z ochroną środowiska Opracowywane są rozwiązania minimalizujące niekorzystny wpływ na otoczenie.

Przykładem tego jest projekt "Wodne, przyjazne dla środowiska grunty wysoko pigmentowane cynkiem" - EcoWaterZinc. Do ochrony przed korozją w konstrukcjach stalowych często stosuje się wysokocynowe farby do gruntowania. Duża zawartość cynku powoduje często zmniejszenie kohezji i pogorszenie odporności na czynniki mechaniczne. Z tej przyczyny - jak również z powodu szkodliwości cynku dla środowiska - w ramach projektu opracowano grunty cynkowe o zmniejszonej zawartości cynku, charakteryzujące się lepszymi właściwościami ochronnymi niż tradycyjne grunty wysokocynowe.

W efekcie projektu "Nowa generacja gruntów cynkowych o ulepszonych właściwościach antykorozyjnych, użytkowych i ekologicznych" - ZincPower powstała nowa generacja antykorozyjnych pigmentów cynkowych o ulepszonych właściwościach ochronnych, użytkowych i ekologicznych. Przedmiotem wynalazku są antykorozyjne środki do gruntowania ze zmniejszoną zawartością pigmentów cynkowych, o lepszych właściwościach antykorozyjnych niż stosowane powszechnie wysokocynkowe środki do gruntowania. Środki te są również bardziej ekologiczne i korzystne ekonomicznie w stosunku do wysokocynkowych środków do gruntowania.

Z kolei projekt "Dostrojenie barwy farb nawierzchniowych - metoda doboru pigmentów i zapewnienie stabilności barwy" - ColourTune ma na celu sprawdzenie czy w wyniku badań starzeniowych powłok w cyklicznie zmiennych warunkach obejmujących zmiany temperatury, wilgotności i działanie promieniowania UV można będzie ustalić z dużym prawdopodobieństwem, w jaki sposób należałoby modyfikować powłoki nawierzchniowe w celu poprawy ich właściwości w warunkach atmosferycznych, ze szczególnym uwzględnieniem właściwości optycznych (zachowania połysku, barwy).

Godziny zwiedzania: 10.00, 11.00, 12.00, 13.00
Grupa osób /przewidziane max. 4 grupy/ - max 15 osób
Uwaga! Liczba miejsc jest ograniczona, prosimy o rezerwację konkretnej godziny zwiedzania.

Chętnych do wzięcia udziału w wydarzeniu prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Laboratorium Diagnostyki Nawierzchni

 

Pracownia Diagnostyki i Napraw Mostów

Skład Osobowy

Kierownik Pracowni

mgr inż. Tomasz Gajda
tel. (22) 39 00 267
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Z-ca Kierownika Pracowni

mgr inż. Artur Sakowski
tel. (22) 39 00 270
tel. kom. 604 477 881
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Pracownicy

mgr inż. Aleksandra Jivan-Coteti
tel. (22) 39 00 284
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Rafał Mróz
tel. (22) 39 00 277
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Pracownia Diagnostyki i Napraw Mostów

Zakres Działalności:

  • doradztwo techniczne w zakresie projektowania, budowy i technologii obiektów inżynierskich i inżynieryjnych,w tym i ich wyposażenia
  • przeglądy szczegółowe i inspekcje obiektów inżynierskich, ekspertyzy i opinie techniczne, oceny stanu technicznego obiektów inżynierskich i inżynieryjnych
  • ocena awarii/uszkodzeń konstrukcji wraz z kompleksowym opracowaniem przyczyn i naprawy
  • ocena właściwości użytkowych wyrobów budowlanych stosowanych w budownictwie mostowym w procesie wydania krajowych i europejskich ocen technicznych
  • opracowywanie/doradztwo techniczne i weryfikacja w zakresie wszystkich opracowań w procesie projektowania i wykonywania obiektów inżynierskich, wykonywanie nadzoru autorskiego/naukowego
  • monitoring stanu i uszkodzeń konstrukcji (projekty i realizacje w terenie)
  • analizy i oceny stanu nośności, analizy i weryfikacja obliczeń statyczno – wytrzymałościowych
  • udział w krajowych i międzynarodowych programach oraz projektach badawczych i naukowych w zakresie budownictwa mostowego
  • realizacja i ocena badań polowych i laboratoryjnych materiałów konstrukcyjnych, do naprawy i ochrony betonu, izolacyjnych, oraz elementów wyposażenia drogowych obiektów inżynierskich
  • nadzory nad budową, wymianą i montażem elementów ekranów przeciwdźwiękowych
  • ocena i weryfikacja zagadnień technicznych w zakresie wyposażenia obiektów inżynierskich
  • specjalistyczna ocena i badania wyrobów budowlanych w zakresie budownictwa komunikacyjnego
  • realizacja prac na rzecz wykonawców, producentów, urzędów administracji rządowej i samorządowej
  • opracowywanie wytycznych, wymagań i standardów krajowych drogowych i kolejowych, wymagań w zakresie zagadnień konstrukcji i materiałów wykorzystywanych w mostownictwie

 

 Pracownia prowadzi Laboratorium akredytowane (AB 580)

Laboratorium Badań Konstrukcji Mostowych

Skład osobowy

Kierownik Laboratorium:

dr hab. inż. Piotr Olaszek, prof. IBDiM
tel. (22) 39 00 285
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Natalia Kur
tel. (22) 39 00 287
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.