SEMINARIA NAUKOWE IBDIM 2025
14.04.2025 r. |
|
„Możliwości badawcze Zakładu Diagnostyki Nawierzchni IBDiM” |
|
Podczas seminarium zostaną zaprezentowane urządzenia Zakładu Diagnostyki Nawierzchni IBDiM, służące do oceny stanu technicznego nawierzchni drogowych. Zostaną omówione metody badania takich cech nawierzchni, jak: równość, współczynnik tarcia, nośność, uszkodzenia powierzchniowe, hałaśliwość. |
|
09.00 - Rozpoczęcie |
|
Tomasz Mechowski, w 1993 roku ukończył Politechnikę Warszawską, Wydział Inżynierii Lądowej. Od zakończenia studiów pracuje Przemysław Harasim, absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej. Od 2005 roku pracuje w Zakładzie Diagnostyki Nawierzchni. W latach 2009 - 2018 pełnił funkcję kierownika Pracowni Diagnostyki Nawierzchni, a od 2018 roku kieruje Laboratorium Diagnostyki Nawierzchni. Jacek Sudyka, w 1995 roku ukończył Uniwersytet Rolniczy w Krakowie, Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji. Od zakończenia studiów pracuje w Instytucie Badawczym Dróg i Mostów w Zakładzie Diagnostyki Nawierzchni. W latach 2001-2023 pełnił funkcję zastępcy kierownika Zakładu. Od 2023 r. pełni funkcję kierownika Pracowni Diagnostyki Konstrukcji Drogowych. Mirosław Graczyk ukończył Wojskową Akademię Techniczną w 1981 roku. W trakcie studiów równoległych ukończył także Międzywydziałowe Studia Indywidualne w systemie wyodrębnionym o kierunku naukowo-badawczym. W 1981 roku podjął pracę |
|
***
Miejsce Seminarium: Instytut Badawczy Dróg i Mostów
|
|
SEMINARIA NAUKOWE - ARCHIWUM | |
17.03.2025 r. | |
"Badania zderzeniowe urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego” - mgr inż. Michał Karkowski Michał Karkowski, w 2000 r. ukończył Politechnikę Warszawską, Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych. Od 2001 r. pracuje w Instytucie Badawczym Dróg i Mostów w Zakładzie Systemów Zarządzania i Telematyki. W latach 2001 – 2010 pełnił funkcję Kierownika Zespołu Telematyki a w latach 2010 – 2019 funkcję Zastępcy Kierownika Zakładu. Od 2020 r. pełni funkcję Kierownika Zakładu Systemów Zarządzania i Telematyki. Seminarium poświęcone jest zagadnieniu badań zderzeniowych urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, takich jak bariery ochronne, poduszki zderzeniowe, konstrukcje wsporcze oraz inne elementy infrastruktury drogowej mające na celu minimalizację skutków wypadków. W ramach spotkania omówione zostaną metody przeprowadzania testów zderzeniowych, obowiązujące normy i standardy (np. EN 1317, EN 12767, MASH 2016), a także praktyczne aspekty implementacji wyników badań w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo na drogach. |
|
Relacja z seminarium "Badania zderzeniowe urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego” |
|
19.02.2025 r. | |
"Podbudowy przepuszczalne z betonu cementowego" - dr inż. Danuta Bebłacz Danuta Bebłacz, w 1997 r. ukończyła Politechnikę Warszawską, Wydział Inżynierii Lądowej. Od 1997 r. pracuje w Instytucie Badawczym Dróg i Mostów, początkowo w Dziale Jakości i Normalizacji a następnie od 1998 r. w Zakładzie Betonu. W latach 1999-2004 pełniła funkcję Kierownika Laboratorium Betonu, a od 2004 r. Kierownika Zakładu Betonu. W 2024 r. uzyskała w Instytucie Techniki Budowlanej tytuł doktora nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie inżynieria lądowa, geodezja i transport. Na Seminarium zostały zaprezentowane wyniki pracy doktorskiej „Wpływ składu ziarnowego kruszywa na porowatość i wytrzymałość na ściskanie betonu do podbudowy drogowej”. Betonowe podbudowy przepuszczalne nie są w Polsce powszechnie stosowane do konstrukcji drogowych, ale są doświadczenia innych krajów ze stosowania takiego rozwiązania. Podbudowy te sprawdzają się przede wszystkim w konstrukcjach nawierzchni z betonu cementowego. Zapewniają one szybki odpływ wody, dzięki porowatości powyżej 15 %, są przy tym mrozoodporne. Na podstawie badań betonów o stosach okruchowych z różną procentową zawartością kruszywa grubego sformułowano zalecenia do projektowania betonów jamistych przeznaczonych na podbudowy drogowe dla ruchu drogowego kategorii ≤KR3 oraz KR4 i KR5, m.in. dotyczących doboru kruszyw do tych betonów. |
|
Relacja z seminarium "Podbudowy przepuszczalne z betonu cementowego" |
|