Projekty realizowane z Funduszy Strukturalnych

Innowacyjna, ekonomiczna technologia DLM wzmocnienia nasypu kolejowego

Akronim: DLM

Celem projektu jest wykonanie kompletnego rozwiązania technologicznego łączącego innowacyjne narzędzie geotechniczne do wykonania wzmocnienia podtorza kolejowego panelami z gruntobetonu lub fibrogruntobetonu. Realizacja projektu pozwoli na zwiększenie obszaru zastosowań paneli gruntobetonowych bądź fibrogruntobetonowych w kolejnictwie - obecnie najmocniej rozwijającą się gałąź budownictwa infrastrukturalnego. Program badań przemysłowych obejmuje wykonanie kilku modeli podwójnych ścian w gruncie, przeprowadzenie oceny wizualnej osiowości obu ścian, badania wytrzymałościowe oraz trwałościowe. Kolejnym etapem będą prace rozwojowe polegające na wykonaniu prototypowych ścian w ośrodku badawczym, gdzie prototypowe ściany zostaną poddane długotrwałym badaniom cyklicznym/dynamicznym. Prototypy ścian równoległych będą wykonane za pomocą opracowanego w projekcie innowacyjnego narzędzia geotechnicznego w rzeczywistych warunkach gruntowych.

Całkowita wartość projektu: 5 184 248,38 zł zł

Dofinansowanie projektu ze środków UE 4 300 412,76 zł

Projekt realizowany w ramach Działania POIR.01.01.00 Projekty B+R przedsiębiorstw, Poddziałanie POIR.01.01.01 Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa

Projekt realizowany jest przez konsorcjum, w skład którego wchodzą:
SOLEY spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Instytut Badawczy Dróg i Mostów

Kontakt: mgr inż. Piotr Rychlewski, tel. 22 39 00 172, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.